Przejdź do treści

Wprowadzenie do algorytmów

Algorytmy - od przepisu na pierniczki po znajdowania ścieżki w grafie - mamy z nimi do czynienia na co dzień i często nie zdajemy sobie z tego sprawy. Między innymi właśnie dlatego bardzo ważne jest dobre zrozumienie ich natury i podstawowych składników. Algorytmy liniowe, pętle, instrukcje warunkowe - to wszystko i więcej zawarte jest w temacie "Wprowadzenie do algorytmów".

Sugestie dla nauczycieli

  1. Niniejsza propozycja zajęć ma charakter uniwersalny. Niezbywalnym obowiązkiem nauczyciela jest jej dostosowanie do konkretnej grupy uczniów.
  2. Optymalnym wydaje się realizowanie tematu nie wcześniej niż w IV i nie później niż w VI klasie szkoły podstawowej. Ze względu na specyfikę realizacji tematu nie ma przeciwwskazań co do realizacji w wyższych klasach – jeśli będzie to pożyteczne lub konieczne. W przypadku realizacji w młodszych klasach (IV, V), w zależności od skuteczności realizacji lekcji I i II można zdecydować o pominięciu lekcji IV. Lekcja III winna być zrealizowana w każdym przypadku, ewentualnie bez implementacji metody lewej ręki. W klasach młodszych nie należy wchodzić w abstrakcyjne uogólnienia (zawarte w końcowych slajdach prezentacji do lekcji III).
  3. Gorąco zachęcamy do angażowania uczniów w dyskusję, szczególnie podczas lekcji wprowadzającej.

Wskazania do realizacji

  • Lekcje powinny odbyć się w różnych dniach.
  • Zadanie 9. (lekcja II) należy potraktować opcjonalnie - zrealizować w miarę możliwości.
  • Lekcję 4, ze względu na jej ewaluacyjny charakter, należy potraktować podobnie do sprawdzianu.

Protokół realizacji projektu