Przejdź do treści

Ślimak

Ślimak znajduje się na dnie studni o wysokości 6 cm. W ciągu dnia ślimak jest w stanie wspiąć się o 3cm, jednak nocą, podczas snu, zsuwa się o 1cm w dół. Niestety, ślimak się męczy - jego poziom zmęczenia wynosi \(10\%\) dziennie, co oznacza, że każdego dnia jest w stanie wspiąć się o \(10\%*3=0.3\) cm mniej niż poprzedniego dnia. Co ważne, każdego dnia odejmujemy stałą wartość, czyli \(10\%\) wysokości wspinaczki z pierwszego dnia.

Twoim zadaniem jest określenie, która doba będzie tą, podczas której ślimak wydostanie się ze studni, to znaczy kiedy wysokość, na której się znajduje po wspinaczce, będzie większa niż wysokość studni. Przykładowy przebieg sytuacji prezentuje poniższa tabela:

Doba Początkowa wysokość Długość wspinaczki Wysokość po wspinaczce Wysokość po zsunięciu
1 0 3 3 2
2 2 2.7 4.7 3.7
3 3.7 2.4 6.1 ---

Jak widać, w naszym przypadku ślimak wydostaje się na powierzchnię w trakcie trzeciej doby.

W zależności od parametrów, ślimak może albo wydostać się ze studni, albo opaść na jej dno. Twoim zadaniem jest określenie, która z tych sytuacji ma miejsce, oraz podanie doby, podczas której to następuje.

Źródło: https://onlinejudge.org/external/5/573.pdf

Specyfikacja

Dane

  • \(H\) - liczba naturalna, wysokość studni, \(1\leq H\leq 100\).
  • \(U\) - liczba naturalna, wysokość, na którą początkowo wspina się ślimak w trakcie dnia, \(1\leq U\leq 100\).
  • \(D\) - liczba naturalna, odległość, którą ślimak pokonuje zsuwając się w nocy, \(1\leq D\leq 100\).
  • \(F\) - liczba naturalna, stopień zmęczenia wyrażony w procentach, \(1\leq F\leq 100\).

Uwaga: ślimak nigdy nie wspina się o wartość ujemną w trakcie dnia. Może co najwyżej zmęczyć się tak bardzo, że nie będzie się już w ogóle wspinał, tylko zsuwał w nocy.

Wynik

  • Komunikat "Ucieczka" jeżeli ślimak wyszedł ze studni, lub "Dno", jeżeli ślimak opadł na dno, oraz numer doby, w której nastąpiła dana sytuacja.

Przykład 1

Dane

6 3 1 10

Wynik: Ucieczka 3

Przykład 2

Dane

10 2 1 50

Wynik: Dno 4

Przykład 3

Dane

50 5 3 14

Wynik: Dno 7

Przykład 4

Dane

50 6 4 1

Wynik: Dno 68

Przykład 5

Dane

50 6 3 1

Wynik: Ucieczka 20

Przykład 6

Dane

1 1 1 1

Wynik: Dno 2