Przejdź do treści

Go

Go, często nazywane Golang, to statycznie typowany, skompilowany język programowania stworzony przez Roberta Griesemera, Roba Pike'a i Kena Thompsona w Google. Został zaprojektowany z myślą o prostocie i wydajności, a także o łatwości utrzymania i skalowalności kodu. Pierwsza stabilna wersja Go została wydana w 2012 roku.

Go

Kluczowe cechy

  1. Statyczne typowanie i kompilacja: Go jest językiem statycznie typowanym i skompilowanym, co oznacza, że typy są sprawdzane podczas kompilacji, a nie podczas działania programu, co zwiększa wydajność i bezpieczeństwo kodu.

  2. Prostota: Go zostało zaprojektowane z myślą o prostocie i czytelności kodu. Składnia jest prosta i minimalistyczna, co ułatwia naukę języka i utrzymanie kodu.

  3. Wsparcie dla wielowątkowości: Go ma wbudowane wsparcie dla goroutines - lekkich wątków zarządzanych przez Go runtime, co ułatwia pisanie programów wielowątkowych.

  4. Garbage collector: Go ma wbudowany garbage collector, który automatycznie zarządza pamięcią, co redukuje ryzyko błędów związanych z zarządzaniem pamięcią.

  5. Bogata standardowa biblioteka: Go ma bogatą standardową bibliotekę, która zapewnia wiele przydatnych funkcji, takich jak obsługa sieci, obsługa plików, obsługa JSON i wiele innych.

Go jest szczególnie popularny wśród developerów backendowych i jest często wykorzystywany do tworzenia aplikacji sieciowych, takich jak serwery API czy systemy rozproszone. Znajduje zastosowanie w wielu znaczących projektach, w tym w systemach Kubernetes i Docker.

Ściąga

Ściąga

Popularność języka

Wykres popularności języka Go