STL¶
Zadanie 1¶
Napisz program zgodny z poniższą specyfikacją. W implementacji wykorzystaj klasę map
.
Specyfikacja¶
Dane¶
- \(txt\) - Wielolinijkowy tekst składający się ze znaków ze standardowej tablicy ASCII, zakończony znakiem końca wyjścia.
Wynik¶
- Dla każdego znaku, jaki pojawił się na wejściu, liczba jego wystąpień. Znaki uporządkowane alfabetycznie, zgodnie z kolejnością w tablicy ASCII.
Przykład¶
Dane¶
Wynik¶
Info
Pierwszy znak na powyższej liście to spacja.
Zadanie 2¶
Napisz program zgodny z poniższą specyfikacją. W implementacji wykorzystaj klasę stack
.
Specyfikacja¶
Dane¶
- \(nawiasy\) - ciąg składający się jedynie ze znaków reprezentujących nawiasy okrągłe i kwadratowe, tzn.: \((, ), [, ]\)
Wynik¶
- TRUE jeżeli podany na wejściu ciąg jest reprezentacją poprawnego nawiasowania, FALSE w przeciwnym przypadku.
Przykład 1¶
Dane¶
Wynik: TRUE
Przykład 2¶
Dane¶
Wynik: FALSE
Zadanie 3¶
Napisz program zgodny z poniższą specyfikacją. W implementacji wykorzystaj tablicę dynamiczną z STL.
Specyfikacja¶
Dane¶
- \(instrukcje\) - ciąg instrukcji opisany poniżej, zakończony instrukcją KONIEC
Wynik¶
- Wartość zadanego elementu wypisana dla każdej instrukcji WYPISZ, lub komunikat BLAD, jeżeli ciąg instrukcji zawiera błąd
Instrukcje¶
Wszystkie wartości są liczbami całkowitymi mieszczącymi się w typie int
.
- DODAJ \(x\) - dopisz wartość \(x\) na koniec tablicy
- USUN - usuń ostatni element z tablicy
- WSTAW \(x\) NA \(i\) - wstaw wartość \(x\) na pozycję \(i\) (numerowane od \(0\))
- SORTUJ \(i\) \(j\) - posortuj tablicę rosnąco od elementu pod indeksem \(i\) do elementu pod indeksem \(j\) włącznie
- WYPISZ \(i\) - wypisz wartość zapisaną pod indeksem \(i\)
- KONIEC - zakończ obliczenia (instrukcja ta występuje tylko raz, na samym końcu ciągu instrukcji)