Python 3

Python jest bardzo przyjemnym j臋zykiem programowania. Co przez to rozumiem? Jego podstawowa sk艂adnia i semantyka s膮 艂atwe do przyswojenia, a mo偶liwo艣ci zapewnione poprzez 艂atwy dost臋p do najr贸偶niejszych bibliotek s膮 ogromne. Jak ka偶dego jednak j臋zyka, tak偶e Pythona trzeba si臋 nauczy膰.
Wi臋kszo艣膰 kurs贸w programistycznych wygl膮da bardzo podobnie: poznajemy podstawy j臋zyka wykonuj膮c proste 膰wiczenia, operuj膮ce przede wszystkim na liczbach, tekstach i wypisuj膮ce komunikaty do konsoli. W takich kursach cz臋sto osi膮gni臋ciem jest napisanie w艂asnej, uproszczonej wersji konsolowego kalkulatora, lub podobnego programu. Ca艂a interakcja z naszym programem sprowadza si臋 zwykle do wpisania danych w konsoli i obserwacji pojawiaj膮cych si臋, tekstowych komunikat贸w. Jak to stwierdzi艂a kiedy艣 moja uczennica: "Gdy pokazuj臋 mojej mamie dzia艂anie swoich program贸w, nie robi to na niej wra偶enia. Ot, jaki艣 tekst pojawia si臋 na ekranie.". I nic dziwnego! Jest to, kr贸tko m贸wi膮c, ma艂o imponuj膮ce, szczeg贸lnie dla os贸b, kt贸re nie znaj膮 si臋 na programowaniu. A przecie偶 gdy uczymy si臋 czego艣 nowego to cz臋sto chcemy si臋 pochwali膰 zdobytymi umiej臋tno艣ciami przed rodzin膮 i znajomymi!
Jest to jeden z powod贸w, dla kt贸rych proponuj臋 inne podej艣cie do nauki programowania. Nauk臋 poprzez tworzenie gier i animacji. Jak ju偶 wspomnia艂em, Python jest j臋zykiem o du偶ych mo偶liwo艣ciach, g艂贸wnie za spraw膮 swoich bibliotek, ale tak偶e dzi臋ki swojej konstrukcji.
Czas zacz膮膰! Pozw贸lcie 偶e b臋d臋 Waszym przewodnikiem podczas podr贸偶y po programowaniu i tworzeniu gier.

Sugerowana kolejno艣膰

Kurs jest podzielony na kilka cz臋艣ci, tak 偶eby ka偶dy m贸g艂 znale藕膰 co艣 dla siebie. Poni偶ej postaram si臋 kr贸tko opisa膰 ka偶d膮 z nich i to, dla kogo jest ona przeznaczona.

Wprowadzenie

Je偶eli jeszcze nie mia艂e艣 okazji, by nauczy膰 si臋 programowania, lub nie znasz j臋zka Python, to warto zacz膮膰 w艂a艣nie tutaj. Szybko nauczysz si臋 podstaw j臋zyka i my艣lenia algorytmicznego poprzez tworzenie swoich w艂asnych gier. Chocia偶 b臋dziesz tworzy膰 gry bez grafiki, to i tak b臋dzie przy tym du偶o zabawy!

Gry 2D - Pygame Zero

To tutaj zaczyna si臋 Twoja przygoda jako tw贸rcy gier. Nauczysz si臋 tworzy膰 dwuwymiarowe gry i animacje, kt贸rymi b臋dziesz m贸g艂 si臋 pochwali膰 swoim bliskim i znajomym.
Zanim przejdziesz do tej sekcji, warto 偶eby艣 zna艂 ju偶 podstawy programowania w j臋zyku Python i umia艂 pos艂ugiwa膰 si臋 艣rodowiskiem deweloperskim takim jak Pycharm.

Sztuczna inteligencja

Stworzenie przeciwnika w grze, kt贸ry b臋dzie stanowi艂 wyzwanie, ale jednocze艣nie b臋dzie dawa艂 si臋 pokona膰 nie jest wcale takie trywialne! Dlatego warto nauczy膰 si臋, jak wykorzysta膰 sztuczn膮 inteligencj臋 do stworzenia odpowiedniego wyzwania.

Gry sieciowe

Granie na jednym komputerze w pojedynk臋 lub z kilkoma innymi osobami jest 艣wietn膮 zabaw膮, ale nie zawsze mo偶emy wszyscy zebra膰 si臋 w jednym miejscu. W takim przypadku warto wiedzie膰, jak stworzy膰 w艂asn膮 gr臋 sieciow膮, kt贸ra pozwoli zagra膰 graczom z r贸偶nych zak膮tk贸w 艣wiata.