Wst臋p

Wi臋kszo艣膰 kurs贸w programistycznych wygl膮da bardzo podobnie: poznajemy podstawy j臋zyka wykonuj膮c proste 膰wiczenia, operuj膮ce przede wszystkim na liczbach, tekstach i wypisuj膮ce komunikaty do konsoli. W takich kursach cz臋sto osi膮gni臋ciem jest napisanie w艂asnej, uproszczonej wersji konsolowego kalkulatora, lub podobnego programu. Ca艂a interakcja z naszym programem sprowadza si臋 zwykle do wpisania danych w konsoli i obserwacji pojawiaj膮cych si臋, tekstowych komunikat贸w. Jak to stwierdzi艂a kiedy艣 moja uczennica:
Gdy pokazuj臋 mojej mamie dzia艂anie swoich program贸w, nie robi to na niej wra偶enia. Ot, jaki艣 tekst pojawia si臋 na ekranie.
I nic dziwnego! Jest to, kr贸tko m贸wi膮c, ma艂o imponuj膮ce, szczeg贸lnie dla os贸b, kt贸re nie znaj膮 si臋 na programowaniu. A przecie偶 gdy uczymy si臋 czego艣 nowego to cz臋sto chcemy si臋 pochwali膰 zdobytymi umiej臋tno艣ciami przed rodzin膮 i znajomymi!
Jest to jeden z powod贸w, dla kt贸rych proponuj臋 inne podej艣cie do nauki programowania. Nauk臋 poprzez tworzenie gier i animacji.

Grafiki i d藕wi臋ki

Wszystkie grafiki, d藕wi臋ki i czcionki u偶ywane w projektach s膮 na licencji CC0 lub zbli偶onych.
Wi臋kszo艣膰 grafik i d藕wi臋k贸w pochodzi ze strony:

Inne 藕r贸d艂a

{% embed url="https://opengameart.org"}
{% embed url="https://www.zapsplat.com/"}